Halová osmička 2009

03.02.2009 23:34

Volná soutěž konstruktérů "Halová osmička".

 

Ahoj všem borcům z letky 323!!!


Pánové, mrzí mě, že jsem prošvihl Zdendův pokus na Vaporu3000. Ale všechny ostatní lety jsem viděl naživo a proto si troufám napsat, že kdo neviděl, nepochopil.

Dovolte mi v krátkosti shrnout soutěž Halová osmička tak, jak jsem ji viděl svým okem.

Foto


Před samotným rozebráním musím předeslat, že si ti chlapi, co skutečně osmičku v hale s třímetrovou potvorou zaletěli, opravdu nic nedarovali.

Všechny konstrukce byly pečlivě přeměřeny ještě před samotným provedením osmičky a sebemenší pochybnosti o velikosti rozpětí byly okamžitě a na místě rozptýleny pilotovým zásahem a rychlou úpravou (vetšinou nalepením dalšího depronu na konce křídel) takže stroje, které v hale osmičku zaletěly, měly vždy min. 3 m rozpětí!

A teď tedy mé shrnutí soutěže z pohledu diváka:


Zdenda od košťat:

bohužel Vapor3000 jsem letět neviděl, ale z doslechu vím, že to byl úžasně lehký hodný stroj. Zdenda vyšvihl min. 8x osmičku v hale a POZOR, jako jediný byl se svým strojem schopen tuto osmičku zalétnout naširoko a tedy nejen po délce celé haly!
Zdendo, gratuluji, jsi borec!


Luďa:

krásně propracovaná konstrukce, netuším, kolik času nad tím ten kluk musel strávit, ale z mého pohledu byl jeho stroj ze všech nejpohlednější. Nejen, že po všech úpravách nakonec vyšvihl krásnou uzavřenou osmičku, ale nakonec, před samotným rozstřelením této ďábelské konstrukce, předvedl všem divákům loping ala hala, kterým jim otevřel pusy a do jednoho roztleskal.
Luďo, gratuluji, byla to nádhera a jak jinak, jsi taky super borec!

Jirka: 

všechny další účastníky překvapil jednoduchostí a ne zřejmě takovou pracností celé konstrukce .

Použitý trup z modelu autobusu, na to připevněn depronový profil křídla o rozpětí 3m v každém budil dojem neřiditelného rozvlněného chuchvalce EPP, depronu a epoxidu le pánové, po několika skutečně zběsilých neúspěšných pokusech, po několika úpravách, Jirka donutil svůj autobus odkroutit uzavřenou osmičku v hale a pohled to byl skutku královský. Na první pohled bych neřekl, že to s tímto strojem zvládne, ale Jirka mě z omylu vyvedl!
Jirko, díky za toto vyvedení, i Ty jsi pro mě borec z 323!

David:

je nezmar! Když jsem se byl podívat na jeho rozpracovanou konstrukci v dílně, viděl jsem asi kilometr vyvazovacích lanek, rovnou depronovou desku na místě křídla (to již byl finální stav) , výškovku lepenou na potravinářské fólii, která se nečekaně přilepila, a tak se tedy stala nedílnou součástí stroje samotného zkrátka stroj historické konstrukce, bez podvozku. Na mou otázku: „Davide, tohle poletí?“ mi hbitě odpovídá: „To se neboj, přijdu, hodím, poletím a půjdu“ a tak tedy David přišel, hodil, odletěl asi šest osmiček a odešel A to píši bez jakékoliv nadsázky. David přinesl svůj stroj do haly, stejně jako všichni ostatní borci, kteří soutěží prošli, stroj sestavil ze své přepravní polohy do letuschopného stavu. Zvedl ho nad hlavu, zkontroloval těžiště a hop… zaletěl si zmíněných šest osmiček a bylo Davide, gratuluji, byla to krása! Jsi borec!

Honza:

také velmi pohledná konstrukce. Sice po sestavení v hale chybělo ještě 9 cm do plných 3m, ale s tím Honza počítal. Měl připravené a krásně vytvarované profily, kterými ještě přímo v hale nastavil svá křídla do požadovaných rozměrů 

Takže podmínky pro let samotný byly splněny. Model byl stejně jako Luďův model velmi pohledný. Při prvním pokusu uzavřít osmičku model škrtl křídlem o ochrannou síť haly a zřítil se k zemi. Ale Honza, zkušený konstruktér, vzal vteřiňák, aktivátor, epoxid a nervy do svých rukou. Během 30 minut dal svou konstrukci opět do letuschopného stavu, protože chybělo dovážení, použil montážní klíče, které papírovou lepenkou natvrdo přimotal na hlavu modelu 

Po získání patřičného vyvážení, vyzkoušení výchylek i Honza svůj model vedl halou velmi zkušeně! Osmičku zvládl bravurně!
Honzo, gratuluji, byla to fantazie! I Ty jsi borec konstruktér!

 


A na závěr chci podotknout, že co konstrukce, to originál! Halová osmička s třímetrovkou byl skvělý nápad a rozhodně bylo na co koukat. Proto za všechny, díky předsedovi za vyhlášení této soutěže, díky tomu, kdo to vymyslel ačkoliv to byla jistě kolektivní práce na jednom z poletových rozborů, někdo to jako první říci musel Tomu díky, byl to bezva nápad!

Takže vzhůru do dalších podobných hurá akci

Maverick 323 - 323